i

Flammedans 29 - Langs landeveien

Siste innlegg 07-16-2009 1:16 av Unni Engen. 10 svar.
Side 1 av 1 (11 elemter)
Sorter poster: Forrige Neste
  • 05-18-2009 13:31

Flammedans 29 - Langs landeveien

Det er en stund til denne boka kommer i butikkene enda (6. juli 2009) eller at vi som abonnerer får den i postkassen, men jeg lager en debatt om den likevel. Tittelen og baksideteksten virket ganske spennende, og det ser ut som det kan bli en del forandringer og ikke minst forflytning igjen. Og det er sikkert flere enn meg som er spent på fortsettelsen, hehe ;)

Nikolai er borte, og usikkerhet, sorg og fortvilelse, preger hverdagen på Øvre Garmo. Det snakkes om å holde minnegudstjeneste, men Anna kan ikke få seg til å tro at Nikolai er død. En kveld etter at ungene har lagt seg, forteller Kaja om et syn.

- Vi bør reise til Lillehammer med det samme, sa Kaja med ett. – De trenger oss der.
    Anna nikket. - Det var merkelig at du skulle si det, for jeg hadde tenkt å nevne det for deg i kveld.
    - Både Helena og Gaute er i vanskeligheter, fortsatte moren, og dro hånden over øynene. –Jeg har forsøkt å ”se” hvor ille det er, men det er som om det står en vegg imellom. Det er umulig å trenge gjennom den.
    Skaff ditt hus en boksamling, og du skaffer din kropp en sjel. ~ Latinsk ordtak
    Lagret under: ,
  • 05-27-2009 9:49 I besvarelse til

Re: Flammedans 29 - Langs landeveien

Je har fått låne denne serien av en venninde. Je hadde lest noen av dem fra før, men begynner på ny frisk igjen, da je har glemt mye av handlingen.

Gleder meg! Synes det er spennende å lese om tatere og deres liv:)

• 05-28-2009 17:32 I besvarelse til

Har lest ut bok 27, kjempefin serie.  Liker å lese om tatere og fra forskjellige steder langs landeveien.  Se om jeg får tak i nr. 28 så jeg får lest videre.

Tur til Vestlandet en ukes tid, da blir det mer tid til lesing. (elsker å lese)

• 05-29-2009 15:16 I besvarelse til

Dette blir Flammedans helg. I pinsen skal je kose meg med bøkene til Jane Mysen. Gleder meg til å lese ute i solen. Leser meg oppover je nå. Har bøker til og med nr. 27.

• 05-30-2009 3:29 I besvarelse til

Jeg skulle gjerne ha kost meg med Flammedans i helgen jeg også, men den ligger i Trondheim og jeg er ikke der for tiden. Men har heldigvis med meg noen andre bøker som jeg skal kose meg med, så får Flammedansboka (og sikkert en haug andre som har rukket å komme i mellomtiden mens jeg ferierer et annet sted) vente med å bli lest til jeg kommer hjem igjen. Gleder meg! :)

Jeg prøver forresten å få tak i de bøkene jeg mangler i Jane Mysens første serie, Utvalgt av gudene. Jeg mangler de 10 siste pluss en eller to bøker midt i, men det er ikke så enkelt å skaffe dem har jeg merket. Får håpe jeg har hellet med meg en gang, for jeg har veldig lyst til å lese hele den serien senere.
  • 06-15-2009 17:42 I besvarelse til

29 ute alt, men ser at den er i butikken 6 juli, snart lest ut 28, så fin!  Gleder meg til 29, kjøpes så fort jeg ser den.    Da får jeg den med på en liten ferietur.  Må lese litt på senga selv om det er en felles tur. (Opp til Trondheim)

Synes flammedans er en av de fineste jeg leser, kan ikke uttale meg om de nyeste seriene,  er nok mange fine der og. Spent på hvordan det går med Even og Lisbeth. Typisk det som handte da han kom hjem.

• 07-07-2009 16:08 I besvarelse til

Jeg har lest Langs landeveien nå og synes den er hakket bedre enn de forrige bøkene. Spesielt skjedde det en veldig overraskende vri i slutten av boka, som kan vise seg å få dramatiske følger videre. Trodde aldri noe sånt ville skje med en såpass fremtredende karakter, men Jane Mysen overrasker stadig. Flammedans skildrer livet på godt og vondt, og både "snille" og "slemme" karakterer får oppleve sorger og gleder. De "snille" blir ikke spart for alt de heller, og det setter jeg pris på. Det gjør serien realistisk. Såklart er det fint å lese om lykke, kjærlighet og gode dager og at alle lever i sus og dus, men det blir straks mer spennende og interessant når det er litt elendighet, ulykker og tunge stunder innimellom også. Og jeg er spent på hvordan fremtiden vil bli nå for den aktuelle karakteren, og hvilke valg h*n tar.

Samtidig ser det ut som en sak som har vart i flere bøker kanskje nærmer seg en løsning også, etter et sammentreff i denne boka. Krysser fingrene for det :)
  • 07-07-2009 17:12 I besvarelse til

Gleder meg til å lese boka, jeg må nok kjøpe denne, høres så spennende ut hva du skriver om.   Ja det er fint det skjer uventet, blir fint å følge serien videre.  Blir det over 30 og hvor mange tro.  Skal på Sandvika storsenter i morgen, så da får jeg få tak i boka tror jeg.

Må nok lese litt før jeg fortsetter med Thea (snart ferdig med den). Spent på hvordan det går med Lisbeth og Even.  Kom den ut i butikkene i går tro, er ikke helt sikker.

• 07-07-2009 20:56 I besvarelse til

Ja, denne boka skulle være i butikken i går ja, 6. juli.
  • 07-09-2009 15:16 I besvarelse til

Je leser meg fremdeles opp i serien og har kommet til bok 18. Liker Flammedans mer og mer:)

• 07-16-2009 1:16 I besvarelse til

Ja det gjør jeg og, har likt den hele tiden. Jeg har ikke lest 29 enda. Leser noen andre akkurat nå, men jeg får se i butikkene etter den.

Side 1 av 1 (11 elemter)
Norskeserier.no | Nettsamfunn | Copyright: @ctiveWEB